Fly Me:s konkurs

Vi har köpt flygbiljetter med FlyMe till Malaga. De har nu ansökt om att företaget ska försättas i konkurs. Hur stor är chansen att få tillbaka hela summan man betalt för biljetterna om man betalt hela summan med kreditkort. Den enda info jag hittar i lagen om detta är pragraf 16 i Konsumentkreditlagen, men den ger mig inget konkret svar.

Tack på förhand!

Lawline svarar

Hej!

Tråkigt att ni har blivit försatta i den här situationen. Jag kan inte säga hur stor chans ni har att få tillbaka pengarna. Utdelningen ur konkursboet sker i den ordning som Förmånsrättslagen tar upp.

Det ni kan göra är att dels vända er till er bank och dels till konkursförvaltaren, Rickard Ström på Advokatfirman Lindahl. Adressen är www.lindahl.se. Alla som har krav i konkursen måste rikta sina anspråk mot konkursboet.

Vänliga hälsningar

Anna MannRådgivare