Uppsägning av avtal med en andrahandshyresgäst

Hej! Jag äger en lägenhet som hyr ut i andra hand. Nu får jag veta att hon inte sköter sig och jag undrar hur jag ska gå tillväga för att säga upp mitt avtal med henne.

Lawline svarar

Hej Christoffer,

Tack för din fråga.

Du kan säga upp avtalet med andrahandshyresgästen genom att lämna en skriftlig uppsägning som är undertecknad av dig som hyresvärd och skickat i ett rekommenderat brev. Du bör vara tydlig med vilken lägenhet som sägs upp och när hyresavtalet upphör att gälla. Dock så är uppsägningstiden minst tre hela månader.

Vänlig hälsning,

Farhad NiroumandRådgivare