FrågaFAMILJERÄTTBarnrätt16/04/2013

Rätt till dotterns saker

Hej! Har min dotters pappa rätt att få gamla leksaker, kläder, mm (so är avsedda till stora tjejen)då jag gett honom ensam vårdnad? Har han verkligen rätt att kräva detta då de annars naturligt kommer att ärvas av lillasyster.

Lawline svarar

Hej,

Om det är du som köpt och äger dessa gamla saker ser jag inte att du skulle ha någon skyldighet att ge bort dessa saker till din dotters pappa.

Vänligen,

Frida KarlssonRådgivare