Inkassokrav

Hej Lawline! Jag hoppas ni kan hjälpa mig med följande fråga. Jag har fått ett inkassokrav från ett företag. Vad ska jag göra? Bästa hälsningar, Paula

Lawline svarar

Hej Paula,

Tack för din fråga.

Det beror på om du anser att inkassokravet är riktigt, eller ej. Om du anser att kravet är riktig så bör du betala inom den tid som anges.

Om du anser att inkassokravet är felaktigt bör du bestrida kravet omedelbart eller åtminstone inom den tid som anges. Kontakta då den som skickat inkassokravet och beskriv på vilket sätt du anser att kravet är felaktigt. Det bästa är om du skriver ner dina invändningar och tar en kopia.

Vänliga hälsningar,

Farhad NiroumandRådgivare