Uppsägning av hyresavtal

HEJ! Jag har sagt upp min lägenhet, nu efter en månad har jag svårt att hitta bostad. Jag vill ta tillbaks min lgh som jag har sagt upp, hur funkar det med lagen. Är lagen på deras sida eller mitt, måste jag nu flytta som vi har kommit överens om eller kan jag ångra mig. Tacksam för svar.

Lawline svarar

Har du sagt upp lägenheten har hyresvärden ingen skyldighet att ge tillbaka dig din lägenhet om du ångrar dig. Det föreligger inte längre något avtal mellan er som ger dig rätt till lägenheten.
Erik Yderstedt KarlssonRådgivare