Fakturering innan företagsregistrering

Kan man debitera för en tjänst som uträttats innan man registerat en enskild firma.Fallet gäller ett år tillbaka i tiden. Vedebörande har också debierat moms.Vad säger lagen????

Lawline svarar

Hejsan! Det beror på om företaget har F-skattsedel eller inte. Har företaget inte varit registrerat och saknar F-skattsedel går det inte att fakturerar,detsamma gäller momsen. Man kan inte debitera moms utan att företaget är momsregistrerat. I de fall det handlar om varor så behöver företaget inte ha f-skattsedel för att fakturera. MVH
Lawline RådgivareRådgivare