Rätt att ta del av medlems- och lägenhetsförteckning

Vem vänder man sig till om man inte får ta del av av medlems- och lägenhetsförteckning av styrelsen? Bostadsrättslagen 9 kap. 8 §. samt bostadsrättslagen 9 kap. 9 §.

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga. Att underlåta att föra medlemsförteckning eller inte hålla en sådan förteckning tillgänglig enligt som föreskrivs i 9 kap. 9 § bostadsrättslagen (BRL) eller underlåta att föra lägenhetsförteckning enligt 9 kap. 11 § BRL är straffbelagt med böter enligt 10 kap. 3 § BRL. Således bör du vända dig till polisen om du inte får ta del av förteckningen. BRL finner du här: https://lagen.nu/1991:614 Vänligen
Lawline RådgivareRådgivare