FrågaSKATTERÄTTArvsskatt28/10/2011

Arvsskatt

Hej jag har ärvt ett hus i utlandet efter avlidne mormor. Kan jag få pengarna efter försäljning eller är det skatt på det?

Lawline svarar

Hej! I Sverige är arvsskatten avskaffad. Däremot kan du behöva betala skatt enligt det andra landets lag. Om du behöver betala arvsskatt och hur mycket beror på vilket land det gäller. Vänliga hälsningar
Carina PerssonRådgivare