FrågaPROCESSRÄTTDomstol29/08/2011

Information om vilka som är nämndemän

Har jag rätt att få veta vilka som var nämdemän vid en rättegång i tingsrätten ,då jag sett en av dem i vår lilla stad,då är hon jäv.

Lawline svarar

Hej! Ja du har rätt att få veta vilka som är nämndemän i en rättegång. Du kan kontakta tingsrätten där förhandlingen var så uppger de vilka som var nämndemän samt att det ska stå på domen om du begär ut den.
Louise ModinRådgivare