Arvsrätt efter amerikansk medborgare

jag e fosterbarn min biologiska far e utvandrad o amerikansk medborgare nu vid hans bortgång, har jag arvsrätt, när jag bor i sverige

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga! Eftersom din biologiska far var amerikansk medborgare och bodde i USA är det, vid fördelning av hans arv, amerikanska lagar som gäller. Mitt råd till dig är att konsultera en familerättsjurist som kan hjälpa dig med hur den amerikanska lagen ser ut och bevaka dina intressen. Hoppas mitt svar har hjälpt dig! Med vänliga hälsningar
Kerstin EifrémRådgivare