Återtagande av överklagande

Hej Hur utformar man ett återtagande av överklagan till länsstyrelsen? Överklagan gäller detaljplan för fritidshus.

Lawline svarar

I förvaltningslagen inga regler om hur man skall gå tillväga vid återtagande av ett överklagande. Mitt råd är att på enklaste sätt tar kontakt med den handläggande myndigheten för att få råd om hur du skall gå tillväga. Alternativt kan du sända in ditt återtagande på samma sätt och till samma adress som du skickat ditt överklagande. Med vänliga hälsningar,
Rådgivare