FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt16/06/2019

Vilket stöd kan vi få till våra barn?

Hejsan

Vårt barn är misstänkt för grov misshandel tillsammans med några till och suttit på SIS i en månad (inte pga av det för det blev hsn satt på fri fot ifrån för 3,5 v sedan ) men hsn vad förstår fortfarande misstänkt o satt o förhör för 3e ggn i tre tim förra veckan. Här hemma i stan går rykten och Allt!! Det finns tre syskon som går i skola har aktiviteter, snap o sociala medier mm och får stå till svar!

Otrolig jobbig, smärtsam situation innan allt är klart!

Jag undrar hur jag kan göra med barnen under tiden, nu på sommarlovet mm?

Känns otroligt jobbigt att bo där "alla pratar, tittar snett..."

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Min rekommendation är att du vänder dig till socialtjänsten i din kommun. Inom de flesta kommuner finns det både familjestöd och stöd till barn och ungdomar. Inom socialtjänsten bör det finnas stöd att få genom t.ex. samtalsstöd, antingen för barnen eller för hela familjen. För att komma i kontakt med socialtjänsten kan du ringa till växeln i din kommun och be att bli kopplad till rätt avdelning.

Vänligen,

Dennis LavessonRådgivare