Vem reklamerar jag fakturor mot?

Om jag inte skrivit på ett avtal på en kurs, men ändå får ett krav.

Hur bemöter jag det ?

Med vänlig hälsning,

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Det finns ingen särskild lag som reglerar var du ska vända dig med reklamationer av denna typ. Min bedömning är att du lämpligen vänder dig till det företag som ställt ut kravbrevet. Oftast framkommer det kontaktuppgifter av fakturan du fått.

Om fakturan är utställd av ett inkassobolag eller liknande vänder du dig till både företaget och inkassobolaget.

Hoppas du fick svar på din fråga,

MVH

André BlomquistRådgivare