FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt19/09/2019

Värdering av fastighet

Hej !

Jag och min bror har ärvt en fastighet efter våra föräldrar. Min bror vill köpa ut mig. Detta är enda arvet efter våra föräldrar så jag vill att det skall bli rättvist. Hur bestämmer man vad priset för att köpa ut mig blir.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

För att bestämma vad priset blir för att köpa ut dig, råder jag er till att ta kontakt med en mäklare som värderar fastigheten. Då får ni en överblick om vad marknadspriset är och vad som är rimligast att begära.

Jag hoppas att du har fått svar på din fråga, återkom gärna ifall du har fler funderingar!

Med vänlig hälsning,

Victoria NajafiRådgivare