Var kan man undersöka om någon har körkort?

Har Jimmy X-son 65*****-**** körkort?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Uppgifter om körkort är en offentlig handling som tillhandahålls av transportstyrelsen. Offentliga handlingar omfattas av offentlighetsprincipen och därmed har du rätt att begära ut en sådan handling. Om du önskar begära ut uppgifter om någon innehar ett körkort kan du ringa eller maila transportstyrelsen. Här är länken till kontaktuppgifter till transportstyrelsen: https://www.transportstyrelsen.se/sv/kontakta-oss/

Vi kan tyvärr inte hjälpa dig att undersöka saken vidare.

Hoppas du fick svar på din fråga,

MVH

André BlomquistRådgivare