Var hittar jag juridiskt ombud och stöd?

Hej!

Jag undrar kan man få juridiskt ombud o död?

Det gäller verbala kränkningar nedsättande kommentar o sexuella trakasserier i anslutning till min bostad .I trappen utanför min bostadsrätt.De har uttalats av en boende i trappen o nu igår könsord mm an som det verkade en gäst till till den boende.

Har du inte fått k-k.?Jag har vittnen till detta.

Två vänninor. Denna händelse är kränkande o spec eftersom jag vill känna mig fredad vid min bostad. Det var inte ute på gatan..

Jag känner mig maktlös .

Tacksam för svar.

Lawline svarar

Hej och tack för att du valt att vända dig till Lawline med din fråga!

Lawline har sitt säte i Stockholm och på byrån har vi egna kompetenta jurister som jag kan rekommendera för att hjälpa dig i denna fråga. Är det så att det är svårt för dig att ta dig till Stockholm så kan kontakt även skötas via telefon till exempel.

Du är välkommen att kontakta Lawlines jurister genom länken nedan för att boka en tid där våra jurister kan ge dig mer specifik rådgivning i frågan.

Boka tid med jurist!

Vänligen,

Jessica KhooRådgivare