Vad kostar det att upprätta ett testamente?

Hej

Jag och min make är gifta.

Mina föräldrar, som är till åren kommen, kommer att sälja sin sommarstuga i år.

Jag vill skriva ett testamente att jag ska ärva min del i den. Att min man inte ska ha rätt till den.

Vi är fyra syskon som ärver den.

Skulle jag avlida vill jag att våra barn ska ärva den.

Vad kostar det att få hjälp med denna "testamente handling"?

Tack på förhand

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Utifrån din fråga drar jag slutsatsen att du behöver upprätta ett testamente. Vi på Lawline kan hjälpa dig med att upprätta en testamentshandling.

För att få ett kostnadsförslag från oss rekommenderar jag dig att skriva till oss och beskriva ditt ärende via denna länken här: https://lawline.se/boka

Hoppas du fick svar på din fråga,

MVH

André BlomquistRådgivare