Vad gör man när någon vägrar hämta lös egendom?

min tjej o jag har bott hos mina föräldrar nu har jag flyttat själv till min nya lägenhet men vill inte att hon följer med, vill bo själv .hon har har kvar sin tv och några saker hos mina föräldrar,men vill inte hämta sina saker dom är trötta på att ha sakerna där och har ringt henne om att hämta dom men det gör hon inte .

vad kan dom göra för att bli av med sakerna ?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Om någon vägrar att hämta sin lösa egendom kan man ansöka om vanlig handräckning hos Kronofogdemyndigheten. Du kan läsa mer om vad vanlig handräckning innebär och hur man ansöker genom att klicka här.

Med vänlig hälsning,

Lenita PetterssonRådgivare