Utländska medborgares rätt att köpa hus på Tjurkö, Karlskrona kommun

Får utländsk medborgare köpa hus på Tjurkö i Karlskrona Kommun?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det finns inget generellt hinder för utländska medborgare att köpa hus i Sverige. Jag har förstått att det tidigare rått besöksförbud för utländska medborgare på Tärnö, Karlskrona kommun, men såvitt jag kan finna varken finns det eller har det funnits något besöksförbud för utländska medborgare på Tjurkö.

Vänligen

Lawline RådgivareRådgivare