Utkrävande av ersättning

har fått ett bodelningsbeslut daterat 20130706 där jag fått rätt till ersättning av min tidigare fru ,nu när det gått mer än 4 veckor och hon har ej klandrat detta , vad sker efter detta , och vad behöver jag göra efter som hon inte vill betala .

Lawline svarar

Tack för att du vänder dig till Lawline.

Rätt till ersättning är att se som en fordring och om den inte betalas kan kronofogdemyndigheten bistå. För att få hjälp ansöker du hos kronofogdemyndigheten om verkställighet av det bodelningsbeslut ni fått. Hur ansökan görs och vad den ska innehålla finner du på myndighetens hemsida, www.kronofogden.se .

Hoppas det gav svar på din fråga.

Hälsningar,

Lawline RådgivareRådgivare