FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt06/10/2019

Upprättar Lawline avtal?

Hej!

Vi är ett IT bolag som snart kommer lansera sitt första mjukvaruprogram för bilverkstäder.

Vi har haft lite tvist om hur man ordnar ett 'kundavtal' för våra potentiella kunder, numera behöver man tänka på flera punkter innan man formulerar upp ett avtal som GDPR, tredje part data hantering, sekretess policyer och att se till att avtalet överensstämmer med det man har lovat. Vi vill gärna få guide till hur vi ska gå tillväga för att skapa ett ordentligt kundavtal som är led med svensk lag.

Tack så mycket!

Med vänliga hälsningar,

Lawline svarar

Hej! Stort tack för att ni vänder er till Lawline.

Vi som arbetar med ideell juridisk rådgivning har dessvärre inte möjlighet att hjälpa ert företag med att upprätta avtal. Däremot kan ni vända er till Lawlines juristbyrå där våra skickliga jurister kan hjälpa er i ärendet.

Stort lycka till och ni är givetvis varmt välkomna att vända er till Lawline igen vid ytterligare frågor.

Med vänlig hälsning,

Sabrina CuranRådgivare