FrågaFASTIGHETSRÄTTKöpavtal29/03/2016

Upprätta avtal vid bostadsförsäljning

Tänkte sälja mitt hus privat och utan mäklare. Jag behöver hjälp med att skriva ett juridiskt bindande kontrakt vid bostadsförsäljning. Hjälper lawline till med sånt och vad kostar det mig i så fall?

Lawline svarar

Hej och tack för du vänder dig till oss på Lawline!

Lawline hjälper dig att skräddarsy ditt avtal utifrån just din situation. Detta görs till fasta och låga priser. Att avtalen skräddarsys är mycket bättre än användande av standardmallar då dessa inte tar hänsyn till individuella förutsättningar och önskemål. Lawlines avtalstjänst möjliggör att ett avtal upprättas genom att en digital jurist på Lawline ställer frågor för att sedan med informationen utforma ett skräddarsytt juridiskt dokument.

Välj något av dokumenten nedan i länken och besvara några frågor så skapas avtalet på direkten – redo att skrivas ut och undertecknas!

För mer information om hur du går tillväga och kontaktuppgifter, se här.

Lycka till med försäljningen!

Vänliga hälsningar,

Lejla AlicRådgivare