Upphäva äktenskapsförord

Hej Hur går jag tillväga för att upphäva mitt äktenskapsförord mot min hustru, jag har testamenterat bort min giftorätt till förmån för våra barn. Registrerat hos tingsrätt och skatteverket.

MVH/Stig

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga!

För att ändra eller upphäva ett äktenskapsförord, måste du och din fru skriva ett nytt förord och sedan ansöka om att få det registrerat. Ni måste vara överens om det nya äktenskapsförordet.

Om du undrar över något mer får du gärna återkomma.

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare