Två hyresrätter samtidigt

Hej!

Får man ha två hyresrätter samtidig/kontrakt i Stockholm? Eller får man ha en hyresrätt och en bostadsrätt?

Lawline svarar

Hej!

Tack för din fråga! Det finns ingen bestämmelse i lag som egentligen hindrar dig att ha två hyresrätter samtidigt. Det viktiga är att du alltid betalar hyran i tid, vårdar lägenheten väl och inte gör några otillåtna andrahandsuthyrningar.

Vänliga hälsningar,

Katarina AnderssonRådgivare