FrågaAVTALSRÄTTÖvrigt20/10/2019

Skyndsamt i samband med överenskommelse?

Vad betyder ordet skyndsamt när man skrivit en överenskommelse om något?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till oss på Lawline!

Eftersom jag inte vet vad det är för typ av överenskommelse ni har ingått, blir det lite svårt att ge dig ett konkret svar men baserat på hur din fråga är formulerad så tolkar jag det helt enkelt som att det är någonting gällande överenskommelsen som ska gå snabbt? Det känns i alla fall som att det är i förhållande till tiden för överenskommelsen i alla fall, som det skyndsamma är kopplat. Vill du få ett mer konkret svar så får du gärna skicka in en fråga och beskriva mer vad överenskommelsen rör sig om- så blir det lättare att ge dig ett bra svar. Just nu kan jag bara ge dig ett svar utifrån min egen tolkning av din fråga!

Med vänlig hälsning,

Amanda AlwallRådgivare