FrågaEKONOMIÖvrigt26/12/2020

Skuldsanering

Jag har skulder min tjej har skuldsanering på gång vad gäller

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Skuldsanering innebär att du betalar en del av dina skulder under några år. När du är klar med din skuldsanering har du inte längre kvar de skulder som ingick i skuldsaneringen – tanken är att du ska vara skuldfri.

En skuldsanering är till för dig som inte kan betala dina skulder på egen hand. Det är inte en lösning på tillfälliga betalningsproblem. För att vi ska bevilja dig skuldsanering ska du ha gjort ansträngningar för att lösa situationen själv.

Svar på din fråga lyder på så sätt att din tjej kommer att förhoppningsvis bli skuldfri och det kan du också genom att ansöka om skuldsanering.

Vill du ha mer rådgivning eller hjälp av en jurist?

Då kan du vända dig till vår telefonrådgivning eller boka tid med en jurist

- Boka tid med en jurist, https://lawline.se/boka.

- Gratis telefonrådgivning, ring oss på 08-533 300 04 och välj knappval 2.

Ranya EliassiRådgivare