Skoluppgift

Hejsan!

Det är så att jag har fått en skoluppgift i gymnasiet, angående juridiken. Förstår inte hur jag ska svara på den här frågan så jag tar upp den här. Efter personalfest kallas Sonja till chefen och hon får ett ultimatum - lämna arbetsplatsen frivilligt eller så kickar jag dig. Sonja känner sig rädd och utelämnad. Hon kontaktar dig som jurist och ber dig om råd. Du skall redogöra vad som gäller för Sonja samt hänvisa till lagen. Du måste förklara på ett tydligt sätt och motivera ditt ställningstagande för att Sonja skall vara behjälplig av ditt svar. Tack i förhand!

Lawline svarar

Hej!

Vi uppskattar att du vänder dig till Lawline med din fråga, men vår policy är att inte besvara skoluppgifter eller liknande.

Svaret på din fråga finner du i din kurslitteratur. Jag kan dock tipsa dig om att granska den arbetsrättsliga lagstiftningen.

Lycka till med din skoluppgift!

Med vänliga hälsningar,

Johan OlssonRådgivare