Skolfråga/avtalsrätt

Om anna ger Bertil skriftligen ett anbud om anställning som kock hos Fina fisken med en fast månadslön på 25 000 kr.

Har avtalet kommit till stånd om Bertil ringer och meddelar att han inte vill anta anbudet. Dagen efter ångrar sig Bertil och accepterar anbudet.

eller har avtalet kommit till stånd om Bertil skriver och meddelar att han inte vill anta anbudet. Dagen efter ångrar sig Bertil. Han ringer innan posten har anlänt till Fina fisken för att förklara sig och accepterar anbudet.

Vad händer med avtaet om man Anta i stället att Annas anbud är muntligt och Bertil accepterar dagen efter.

Lawline svarar

Hej! Din fråga har karaktären av att vara en skolfråga. Lawline har som policy att inte svara på dessa, därför råder jag dig att söka svar i relevanta rättskällor.

Mattias VilhelmssonRådgivare