Skadestånd, får ej kontakt med person

Hej Jag är skyldig att betala skadestånd till en tjej som min dotter orsakade.domen kom i augusti och räntan började redan i februari till jag betalar ut .jag är frivillig att betala men jag har inte fått inbetalnings kort eller konto för att sätta in pengarna jag har haft kontakt med kronofogde , brottsoffermyndigheten och hennes advokat ingen av de kan få tag på henne och de vill ej lämna uppgifter om hennes address om man vill skicka postväxel.hon svarar inte på telefon eller brev som skickat från advokaten.jag är orolig för räntan som växer om hon hör inte av sig .finns det någon utväg.

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga

Kan du bevisa att du har gjort ditt yttersta för att få tag på hennes uppgifter, behöver du inte oroa dig över den stigande räntan. Se till att du får skriftliga svar från de personer du har kontaktat angående hennes uppgifter.

Hälsningar

Isabella WidjestrandRådgivare