FrågaÖVRIGTÖvrigt04/05/2022

Samlag på besöksrum

Min fästman vårdas inom den slutna vården av rättspsykiatri. Jag har öppen rättspsykiatrisk vård. Min fästman vill gärna att vi har samlag på rättspsykiatrins besöksrum när jag besöker honom då vi gärna vill ha barn. Besöksrummet är obemannat och det finns inga kameror. Om vi skulle ha samlag där och jag blir gravid, vad för straff kan vi få då? Vad blir påföljderna?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Samlag på besöksrum inom sluten rättspsykiatri

Det finns inget som hindrar er från att ha samlag på besöksrummet om ni båda vill det. Ni kommer alltså inte få något straff om ni skulle bli påkomna eller om du blir gravid.

Om du har några frågor om mitt svar så får du gärna kontakta mig på Julia-saga.herhold@lawline.se

Stort lycka till!

Med vänlig hälsning,

Julia-Saga HerholdRådgivare