FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt30/10/2022

Sälja nikotin som minderårig

Hej! Jag undrar om man som minderårig får sälja nikotinprodukter online, likt Whitelip.se och Onlywhite.se. Är det olagligt?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga.

För att sälja nikotin måste du ha tillstånd att sälja tobaksvaror från folkhälsomyndigheten. Då krävs det bland annat att du är minst 18 år. Svaret på din fråga är därför nej, du får inte sälja nikotinprodukter online om du är minderårig.

Om du har flera frågor är du välkommen att vända dig till oss på Lawline igen.

Med vänlig hälsning,

Samer MajidRådgivare