FrågaOFFENTLIG RÄTTPolis15/12/2018

Polisanmälan

Polisen ger felaktig information till media och trafikverk om mitt fall går det att anmäla?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till oss på Lawline. Jag tolkar din fråga som att du vill veta vilka möjligheter du har att göra en polisanmälan.

Jag har inte jättemycket information att gå på utifrån din fråga. Men rent generellt kan jag säga att allmänheten alltid är välkommen att göra en polisanmälan. Dessvärre kan jag inte ge närmare besked om eventuell brottsrubricering eller utgång i ärendet, eftersom jag inte vet så mycket om ditt fall. Det skulle kunna röra sig om tjänstefel eller dylikt, men som sagt är det svårt för mig att avgöra på grund av den minimala informationen.

Mitt råd till dig är att du tar kontakt med våra juridiska rådgivare som kan ge dig ett mer konkret svar, alternativt att du själv tar kontakt med polisen för att få hjälp med en polisanmälan.

Med vänliga hälsningar,

Sara GöranssonRådgivare