FrågaKÖPRÄTTÖvrigt25/12/2020

Pengarna drogs från kontot, men jag fick inte produkten - vad ska jag göra?

Hej

Har ett lite dilemma

Köpte ett spel hos microsoft store, betalade spelet ,pengarna drogs från mitt konto MEN jag fick inget spel!

Kontaktade då microsoft som såg att spelet köptes men blev nekat pga utebliven betalning fast pengarna dragits ifrån mitt konto (mailade bildbevis på detta)

Dem menade då på att det är inte dem själva som sköter om betalningarna när man köper nått utan det är ett tredjeparts företag som heter Trustly. Kontaktade även detta bolag som menade på att detta är microsofts problem och inte deras......

Återkopplade då till microsoft som bara skyllde på Trustly men får inget hjälp där ifrån då dem inte har fått några pengar.....

Så här står jag nu, INGEN vill ta sitt ansvar och jag vet inte vad jag ska göra??

Lawline svarar

Hej!

Du har gjort rätt genom att ta kontakt med båda företagen och givetvis blir det väldigt knepigt när problemet inte kan åtgärda detta. Tips till dig är dels att kontakta din bank, som kanske kan vara till hjälp vad gäller att förstå varför det dragits pengar från ditt konto men betalningen ändå inte anses som gjord. Ett annat tips är att höra av dig till Konsumentverket och/eller Allmänna reklamationsnämnden. På så sätt kan du nog få konkreta tips på hur du ska gå tillväga för att få hem spelet eller få pengarna tillbaka.

Lycka till!

Marija StevanovicRådgivare