Överklagan av p-bot

Hejsan, jag parkerade i Göteborg i Frölunda. Jag betalade med appen som är angivet på parkerignskylten parkster skrev in min registreringsskylt men har även personligt skylt men har alltid parkerat och skrivit in min riktiga då det finns klistermärken på högra sidan vid passagerare sittplatsen. Har aldrig varit med om att jag fått böter däremot fick jag denna gången. Står inget på skylttavlan eller deras hemsida att man ska skriva personlig registrerningsnamn.

Vad kan jag göra i detta läget?

Lawline svarar

Hej!

I detta läge kan du överklaga parkerings boten till parkeringsbolaget och till polisen. Hur du överklagar din parkeringsböter till polisen finner du information om här.

Tänk på att du trots överklagan måste betala p-boten. Bedöms du ha fått en felaktig parkeringsböter får du sedan tillbaka detta belopp.

Hoppas du fått svar på din fråga.

Med Vänlig Hälsning

Sandra RustRådgivare