FrågaFASTIGHETSRÄTTFastighet15/10/2017

Ordna överlåtelse av jordbruksfastighet med jurist över nätet

Hej.

Kan man ordna gåvobrev ,lagfart mm.genom jurist på internet, för jordbruksfastighet ?...Är de någon skillnad i procedur med jordbruksfastighet och vilka isåfall?..jämfört med "vanlig"villa/fastighet ,där vi ordnade smidigt genom jurist på nätet,för 1år sedan.

Med vänliga hälsn.

Lawline svarar

Hej

Tack för att du vänder dig till Lawline!

En jurist kan ordna det som krävs för att göra en överlåtelse av jordbruksfastighet giltig. Skillnaden är enbart objektet för överlåtelsen och inte själva proceduren. Eftersom det rör sig om en jordbruksfastighet finns dock mer ekonomiska aspekter att ta hänsyn till. En jurist borde alltså inte ha problem med att hantera en överlåtelse av jordbruksfastighet på nätet bara alla nödvändiga dokument kommer juristen till del. Du kan alltid boka tid med våra jurister här eller ringa till oss på 08-533 300 04 (vardagar 10-16).

Hoppas du fick svar på din fråga!

Bästa hälsningar

Ahmet ErcinRådgivare