FrågaÖVRIGTÖvrigt23/09/2023

När kan man förvänta sig ett svar från Lawline på en gratisfråga?

Hej! Jag har för en månad sedan skickat en juridisk fråga till er, men fortfarande inte fått svar. När förväntas jag få svaret?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Jag beklagar att du inte har fått ett svar på just din fråga ännu. Lawline erbjuder en rad olika juridiska tjänster och kan vara behjälpliga med rättslig rådgivning för såväl privatpersoner som för företag. Detta inbegriper de allra flesta juridiska utmaningar man kan tänka sig. Som framgår av våra villkor så svarar Lawline emellertid på gratisfrågor endast i mån av tid. Vi förbehåller oss således rätten att inte svara på alla inkomna gratisfrågor. Lawline får in ett mycket stort antal sådana frågor dagligen och det är, dessvärre, inte möjligt för oss att besvara alla. Är Lawlines arbetsbelastning, vid en given tidpunkt, för hög finns det således en risk att en gratisfråga inte kommer att besvaras.

Eftersom det har gått en månad sedan du ställde din fråga så finns det, tyvärr, en risk för att den har fallit mellan stolarna och inte kommer att besvaras. Förhoppningsvis är så inte fallet men risken finns. Du är därför välkommen att ställa din fråga på nytt. Det enda sättet att försäkra sig om att få ett svar på en juridisk fråga ställd via vår hemsida är dock genom att använda sig av vår expressrådgivningstjänst. I den mån du har en möjlighet att använda denna så är det därmed värt att överväga det. Skulle du ha en lite mer komplex fråga så är du även välkommen att kontakta vår juristbyrå, förslagsvis via telefon (se kontaktuppgifter nedan). Du kan också skicka en kostnadsfri bokningsförfrågan här. Observera att en sådan inte är bindande.

Jag beklagar än en gång att du inte har fått ett svar på just din fråga ännu. Förhoppningsvis kan du få ett svar om du ställer den igen.

Kontaktuppgifter till vår telefonkontakt:

Telefon: 08-533 300 04

Öppettider: Mån-fre kl. 10.00-16.00

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare