FrågaKÖPRÄTTÖvrigt17/11/2014

Lurad vid internethandel

Hej. Jag har beställt en väska på nätet från fashiondelux.se. Den beställdes i slutet av juli och är betald men jag har inte fått den än. Jag har skrivit ett flertal ggr till deras kundtjänst men får inget svar. Är väl blåst antar jag

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga,

Om du inte får svar när du försöker kontakta dem kan det vara så att de medvetet har lurat dig. För att få hjälp med sådana här ärenden kan du kontakta en konsumentvägledare i din kommun för att få hjälp (sök på konsumentverkets hemsida) de kan sedan hjälpa dig var du kan vända dig. De kan bland annat hjälpa dig att förklara hur du anmäler ett företag till allmänna reklamationsnämnden, information om detta finns också på deras hemsida: http://www.arn.se/Konsument/Innan-jag-anmaler/Klaga-till-foretaget/

Att folk blir lurade på nätet är jättevanligt men gör det verkligen inte okej, ifall du inte lyckas få kontakt med företaget kan det hända att du inte kommer få väskan men jag tycker ändå att du ska anmäla företaget så att de inte ska kunna lura fler.

Vänliga hälsningar,

Lawline RådgivareRådgivare
Public question details image

Boka tid med jurist

Berätta om ditt ärende

Fyll i dina kontaktuppgifter och beskriv ditt ärende i korthet, så kommer vår partner Juridium att kontakta dig inom ett dygn nästkommande vardag. Din bokningsförfrågan är inte bindande.

0 / 1000