Lawline hanterar ej norsk rätt

Fråga

Hej!

En fråga gällande fortkörningsböter i Norge. Är det ägaren av fordonet som får boten om denna inte är villig att identifiera föraren? Kan den Norska Polisen tvinga ägaren att identifiera föraren?

Svar

Hej! Tack för att du ställt din fråga till oss på Lawline!

Vi på Lawline sysslar endast med juridik som gäller i Sverige, d.v.s. vi på Lawline sysslar inte med norsk rätt. Jag måste därför dessvärre hänvisa dig till en norsk jurist.

Med vänlig hälsning