FrågaSTRAFFRÄTTÖvrigt04/05/2019

Lawline besvarar inte skolfrågor

Hej!

Studerar på Universitet och det dök upp en fråga där som jag hoppas ni kan svara på-

Tentafrågan som jag undrar lite över är om tre demonstranter hindrar folk från att gå till jobbet vilket brott kan de tänkas göra sig skyldiga till? Ett slakteri och att de tre demonstranterna är djurrättsaktivister

Mvh Joakim

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline!

Tyvärr besvarar vi på Lawline inte skolfrågor. Jag hoppas du får svar på din fråga på annat vis.

Vänligen,

Astrid Niva-LindmarkRådgivare