Kronofogden drar pengar från mitt konto utan anledning

Jag vill ha hjälp från en bra advokat som kan hjälpa mig med att stoppa kronofogden ,som tar mina pengar utan anledning ,utan mitt tillstånd ,har ingen skulder men ändå tar de viss summa varje månad utan tillstånd ,behöver hjälp att stoppa dem och försök få hemligt konto och uppgifter ,,, jag har en dotter att hand om ,så jag vill inte att de tar min pengar , jag är arbetssökande . och det är mer som jag behöver hjälp med också efter . jag ber er att hjälpa mig med en bra advokat och nån annan som kan ,, en advokat som inte tar betalt till allt är klart och fixat .. jag vill tjata ,men jag måste ,det är akut .

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du har kontaktat oss med denna fråga.

Det jag misstänker i detta fall är att det inte är Kronofogdemyndigheten som gör dessa dragningar, utan att du har blivit utsatt för kortbedrägeri. Min misstanke är att de har bara skrivit "kronofogden" vid transaktionerna i ett försök att undgå bankens uppmärksamhet. Kronofogdemyndigheten skickar alltid ett brev innan de börjar använda tvång, där de framställer kraven i form av en faktura.

Kontakta din bank för att kontrollera transaktionerna. Du kan ringa dem på telefon, eller besöka ett kontor. Jag rekommenderar att du vänder dig till ett kontor i första hand, eftersom bankmän där i regel brukar ha bredare behörigheter pga. Swedsec-reglerna.

Om det är så att allt stämmer i alla fall behöver du kontakta kronofogden för att se vad det är frågan gäller och om det finns möjlighet att invända mot kraven.

Hoppas du har fått den hjälp du söker

Med vänlig hälsning,

Adam NovakRådgivare