FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt30/11/2021

Kostnad vid tvångsförsäljning

Vad är kostnaderna vid en tvångsförsäljning av mark om en delägare ej sammtycker

Lawline svarar

Hej, tack för att du vänder dig till Lawline!

Kostnaderna vid en tvångsförsäljning kan variera beroende på omständigheterna i ditt fall. Det är därför svårt att göra en uppskattning utan att ha mer detaljerad information gällande situationen.

Hur kostnaderna beräknas och vad de kan uppgå till är heller inget som anges i någon lag utan kommer avgöras av andra saker, som lön till de som jobbar med försäljningen (ex. mäklare). För att beräkna kostnaderna kan du därför kolla med de delägare som vill sälja vilken mäklare som är tänkt att användas och vilka andra kostnader de har beräknat.

Hoppas du fick svar på din fråga!

Vänligen,

Kajsa SvenssonRådgivare