Köpte vara som aldrig skickades

Hej! Jag köpte ett par byxor på klädessidan Plick för 320kr. Personen jag köpte byxorna av skickade aldrig iväg byxorna, så jag swishade för ingenting. Jag har försöken rapporterat detta till Plick, men jag får inte hjälp då det inte är en riktig person som svarar. Jag har dåligt med pengar just nu och har försökt fått tillbaka pengarna, men jag tror inte hon kommer swisha tillbaka. Hur kan jag anmäla detta? Går det att någon annan kontaktar henne på något sätt? Jag vet hennes namn och adress, men inget mer. Hon har även försökt sälja vidare byxorna till andra.

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline. Av din bakgrundsinformation låter det som att du har blivit utsatt för bedrägeri (se Brottsbalken 9 kap § 1). Det bästa du kan göra i detta fall är att upprätta en polisanmälan. Du bör dock vara redo på att bistå med kvitton och annat bevis på att en avtalsrelation finns mellan dig och bedragaren för att kunna uppnå framgång med din anmälan.

Om du har flera frågor är du välkommen att vända dig till oss på Lawline igen.

Med vänlig hälsning,

Samer MajidRådgivare