Kan ni hjälpa mig med ett testamente?

Hej

Jag behöver hjälp med ett tillägg vill skriva mitt testament. Jag har en endast ett barn och jag vill att mitt arv blir enskild egendom och att endast mitt barnbarn tar del av arvet.

Min dotter bor sambo me sin man och de har ett barn tillsammans. Min dotter har två barn själv från tidigare äktenskap.

Min dotter är adopterat av min man som har avlidit, Min man hade två barn som inte har några barn och detta innebär att arvet från dem skall falla min dotter. Det borde vara min dotters barn som ärver henne, eller hur?

tack för hjälpen

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Lawlines jurister kan hjälpa dig att upprätta ett testamente. Du kan boka tid med en jurist kostnadsfritt här: https://lawline.se/boka.

Om du har fler frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på Lawline igen.

Med vänliga hälsningar,

Daniel HögströmRådgivare