FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt22/03/2019

Kan man bli smittad på offentliga toaletter?

Hej! Jag undrar en grej; kan man bli smittad på vissa offentliga toaletter eller ej? Jag har sett på sidor på nätet att man ej kan bli smittad så lätt på offentliga toaletter, så vilka offentliga toaletter kan man bli smittad på isåfall? Tacksam för svar.

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Tyvärr så är detta inte någon juridisk fråga, utan mer en fråga inom vården. Jag rekommenderar att du kontaktar din vårdcentral och ställer dina frågor hos dem, då vi inte kan svara på medicinska frågor där juridik inte är den huvudsakliga frågeställningen.

Lycka till!
Med vänliga hälsningar,

Lena FamulakRådgivare