FrågaEKONOMIÖvrigt29/11/2020

Kan man bifoga dokument till en fråga, och hur går man till väga i så fall?

Behöver bifoga ett par dokument till min fråga ? Går det ? Hur gör jag då ?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Jag kommer att gå igenom om man kan bifoga dokument till en fråga och hur man i så fall ska gå tillväga, samt ge råd om vad du kan göra nu.

Kan man bifoga dokument till en fråga?

Om man ställer en gratisfråga via Lawlines hemsida kan man tyvärr inte bifoga dokument. Om du däremot ställer en expressfråga kan du däremot skicka in ett dokument till frågan, och då bör du skicka eventuella dokument till info@lawline.se. Om du ställer en expressfråga får du betala, men då är du garanterad ett svar inom 24 timmar alternativt inom tre dygn, beroende på vad du väljer. Om det är många dokument som behöver bifogas till frågan kan det hända att frågan är lite för omfattande för expresstjänsten. I sådana fall rekommenderar jag att du bokar tid med en av Lawlines jurister. Juristbyrån debiterar 2 000 kronor per timme, och länk till formulär för att boka tid med jurist finns här.

Vad du kan göra nu

Jag rekommenderar att du ringer till Lawlines telefonrådgivning för att diskutera hur du kan ta din fråga vidare, och diskutera om det är lämpligast att ställa en expressfråga eller boka tid med en jurist. Telefonrådgivningen har öppet måndag till fredag 10-16, och telefonnumret är 08-533 300 04.

Vänligen,

Jenny HedinRådgivare