FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt04/05/2020

Kan Lawline hjälpa mig med mina skoluppgifter?

Hej! Läser för tillfället Fastighetsrätt och har fastnat vid två frågor som jag blir väldigt osäker på!

Vid bostadrättsköp, när räknas jag som ägare av bostaden? Är det när köpekontraktet är undertecknat?

Och samma fråga vid fastighetsköp, när räknas man som en ägare? Är det när man blir lagfaren? Finns det lagrum på detta?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Vi på Lawline har som ambition att hjälpa så många privatpersoner och företag vi kan med deras rättsliga ärenden, men vi besvarar inte skoluppgifter. Däremot har ett flertal av våra frågeställare ställt liknande frågor. Ett tips är därför att söka svar i vår databas som du hittar här.

Lycka till!

Med vänlig hälsning,

Sabrina CuranRådgivare