Kan jag beställa kopia på äktenskapsförord?

Kan jag begära ut en kopia på vårt äktenskapsförord?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Du kan beställa kopior på uppgifter som finns om dig eller någon annan i Skatteverkets äktenskapsregister, däribland kopior på äktenskapsförord. Detta gör du genom att kontakta Skatteverket antingen via telefon (010-574 93 00), mejl, fax (010-577 96 24) eller brev (Skatteverket, Äktenskapsregistret, 871 87 Härnösand). Om du är född 1956 eller senare behöver du endast uppge ditt personnummer, men är du född 1955 eller tidigare krävs det dessutom fullständigt namn och efternamn som ogift om du är kvinna.

Om du har ytterligare frågor är du varmt välkommen att återkomma till oss på Lawline!

Vänliga hälsningar,

Noa ShasavarRådgivare