FrågaOFFENTLIG RÄTTÖvrigt30/09/2019

Information på nätet

Ni kanske inte kan svara på den här frågan men jag vet inte vem jag ska fråga annars. Mitt konto som jag har på sociala medier blev hackat av en hacker, så jag undrar vilken typ av information hackern får tillgång till, är det bara mina meddelanden m.m eller även ip-adress?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline!

Som jag tolkar din fråga är den inte av juridisk karaktär, utan handlar istället om vad en hacker som hackar ett konto på sociala medier kan komma över för information. Jag skulle råda dig att försöka komma i kontakt med någon som är kunnig inom IT för att få svar på din fråga.

Om jag missförstått vad din fråga handlar om eller om du undrar över någonting juridiskt är du välkommen att ställa en ny fråga på vår hemsida.

Lycka till och ha en trevlig dag!

Vänligen,

Lawline RådgivareRådgivare