I bekräftelsen ingår frukost, men personalen menar att det står fel i bekräftelsen

2019-07-27 i Konsumentköplagen
FRÅGA
Hej! Vi har bokat en stuga för 4 pers på Pite Havsbad 24-28/7 i samband med stort arrangemang. I min bekräftelse står 1 st Logi i Solstiga för 4 personer inkl frukost 10200 kr vilket vi även betalt. När vi kommer för att äta frukost hävdar man att vi fått fel bekräftelse och att frukost inte ingår. Jag hävdar att det absolut bör göra det eftersom det står så i min bekräftelse och priset som jag betalt inte är av den karaktär att man skulle reagera på att det är felaktigt. Har vi rätt att kräva att frukosten ska ingå? Det var något som vi verkligen såg fram emot. Tacksam för snabbt svar av förklarliga skäl då vi är på plats.
SVAR

Hej och välkommen till Lawline med din fråga!

Vad tråkigt att höra att det inte blev som ni tänkt er. Självklart gäller avtalet (bekräftelsen) och eftersom det framgår att ni har betalt för frukost, så ska ni också få frukosten. Är ni på plats är det enklast att lösa detta genom att prata med personalen.

Skulle det inte gå att lösa bör ni skriva till företaget och klaga. Om ni behövt betala för frukosten igen ska även detta meddelas. Om inte företaget går med på att ersätta er för den eventuella dubbla frukosten eller göra prisavdrag, ska ni vända er till ARN och anmäla företaget. Det är viktigt då att styrka att det blivit fel, genom att t.ex. visa bekräftelsen och kvitton för ytterligare kostnader för frukosten samt att ni även framfört erat klagomål till företaget (via mail exempelvis).

Jag hoppas ni kan lösa med personalen på plats i första hand, annars har ni rätten på eran sida och ni ska få ersättning för att ni inte fått frukosten som ni betalat för.

Med vänlig hälsning,

Natasha Fathifard
Fick du svar på din fråga?
Kommentarer:
Hallå T Jag driver ett privat internationellt finansiellt partnerskap som skapades för att hjälpa människor som behöver finansiellt stöd. Om du har ekonomiska svårigheter eller ekonomiskt kaos och behöver pengar för att starta ditt eget företag, eller om du behöver ett lån för att lösa dina skulder eller betala dina räkningar, kan jag bevilja lån som sträcker sig från upp till 5.000.000 sek. Om du är intresserad av mitt erbjudande, berätta vad du vill låna och hur lång tid det tar. Kontakt: nagelsilvia58@gmail.com
2019-07-28 15:58
Kommentera
Relaterat innehåll
Senaste besvarade frågorna inom Konsumentköplagen (873)
2019-08-16 Upptäckt fel i vara inom 6 månader, vem står för reparationen?
2019-08-11 Måste kunden visa upp kvitto och/eller legitimation vid reklamation av vara i butik?
2019-08-09 Kundgarantier för en mobiltelefon
2019-08-04 Bil av fel årsmodell - har man rätt till någon kompensation?

Alla besvarade frågor (72058)