Hur ska jag gå till väga för att en felaktig betalningsanmärkning ska tas bort?
Lawline svarar
Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!
Du måste kontakta kreditupplysningsföretaget och begära att de utreder ärendet
I det fall du anser att en du fått en felaktig betalningsanmärkning måste du kontakta det kreditupplysningsföretaget som utfärdat betalningsanmärkningen och begära att de utreder ärendet. Företaget har då en skyldighet att skyndsamt utreda saken och återkoppla till dig med deras inställning i ärendet. Observera att om betalningsanmärkningen även finns registrerad hos Kronofogdemyndigheten bör du även kontakta dem för rättelse.
Vi på Lawline kan hjälpa dig att ta din fråga vidare
Jag hoppas att du fått svar på din fråga och önskar dig stort lycka till! Om du har ytterligare frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till någon av våra förträffliga jurister. Du är varmt välkommen att kontakta oss via telefon på 08-533 300 04 eller via mail på info@lawline.se
Vänligen,